Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ZorgXL – Samen werken aan een betere oplossing

Het is vervelend wanneer er onvrede ontstaat over een situatie. Het kan soms lastig zijn om een klacht te uiten, zeker wanneer emotionele betrokkenheid de situatie complexer maakt. ZorgXL biedt daarom duidelijke informatie over hoe klachten verwerkt worden, zodat iedereen de juiste stappen kan ondernemen. Het onderstaande stappenplan biedt inzicht in het proces en wie benaderd kan worden bij een klacht.

  1. Bespreek de klacht eerst met de veroorzaker: Het is altijd het beste om een klacht eerst te bespreken met de persoon die de klacht heeft veroorzaakt. Dit zorgt ervoor dat de oorzaak direct onderling kan worden opgelost.
  2. Neem contact op met de leidinggevende: Wanneer het niet mogelijk is om de klacht met de veroorzaker te bespreken, kan de klacht voorgelegd worden aan de directe leidinggevende van de betrokken persoon.
  3. Schriftelijke klacht bij de directie: Indien het gesprek met de leidinggevende geen bevredigend resultaat oplevert, kan de klacht schriftelijk ingediend worden bij de directie van ZorgXL.
  4. Klachtencommissie: Mocht er ondanks de bovenstaande stappen geen oplossing worden gevonden, kan de klacht worden voorgelegd aan de klachtencommissie waar ZorgXL bij is aangesloten, namelijk erisietsmisgegaan.nl.

Voor meer informatie over deze commissie en het uitgebreide klachtenreglement kan contact opgenomen worden met ZorgXL.